
I crogioli sò cumpunenti impurtanti di l'apparecchi chimichi è servenu cum'è cuntenitori per a fusione è a raffinazione di liquidi metallichi, è ancu per u riscaldamentu è a reazione di miscele solidu-liquidu. Formanu a basa per assicurà reazzioni chimiche fluide.
I crucibuli ponu esse divisi in trè categurie principali:crogioli di grafite, crogioli d'argilla, è crogioli metallichi.
I crogioli di grafite sò principalmente fatti di grafite cristallina naturale, cunservendu e diverse proprietà fisiche è chimiche di a grafite naturale. Possedenu una bona cunduttività termica è una resistenza à alta temperatura. Durante l'usu à alta temperatura, mostranu bassi coefficienti di dilatazione termica, rendenduli resistenti à u riscaldamentu è u raffreddamentu rapidu. I crogioli di grafite anu una forte resistenza à a corrosione di e soluzioni acide è alcaline è dimustranu una eccellente stabilità chimica.
Per via di ste caratteristiche superiori, i crogioli di grafite sò largamente aduprati in industrie cum'è a metallurgia, a fusione, i macchinari è l'ingegneria chimica. Trovanu una vasta applicazione in a fusione di acciai per utensili in lega è in a fusione di metalli non ferrosi è di e so leghe, offrendu notevuli benefici tecnologichi è ecunomichi.
Crucibuli di Carburu di Siliciu:
I crogioli di carburo di siliciu sò cuntenituri ceramichi in forma di ciotola. Quandu i solidi anu bisognu di esse riscaldati à alte temperature, i crogioli sò necessarii perchè ponu sustene temperature più elevate paragunate à a vetreria. I crogioli di solitu ùn sò micca pieni à piena capacità durante l'usu per impedisce à u materiale riscaldatu di sparghjesi, permettendu à l'aria di entre liberamente è facilità pussibili reazzioni d'ossidazione. A causa di a so piccula basa, i crogioli sò tipicamente posti nantu à un triangulu d'argilla per u riscaldamentu direttu. Puderanu esse pusizionati in verticale o à un angulu nantu à un treppiede di ferru, secondu i requisiti sperimentali. Dopu u riscaldamentu, i crogioli ùn devenu micca esse posti immediatamente nantu à una superficia metallica fredda per evità un raffreddamentu rapidu è una putenziale rottura. In listessu modu, ùn devenu micca esse posti direttamente nantu à una superficia di legnu per evità brusgiature o periculi d'incendiu. L'approcciu currettu hè di lascià i crogioli raffreddà naturalmente nantu à u treppiede di ferru o di mette li nantu à una rete d'amianto per un raffreddamentu graduale. E pinze per crogioli devenu esse aduprate per a manipulazione.
Crucibuli di platinu:
I crogioli di platinu, fatti di metallu platinu, servenu cum'è pezzi di ricambio per l'analizzatori termichi differenziali è sò aduprati per u riscaldamentu di materiali non metallici, cum'è a pruduzzione di fibra di vetru è u trafilamentu di vetru.
Ùn devenu micca entre in cuntattu cù:
Cumposti solidi cum'è K2O, Na2O, KNO3, NaNO3, KCN, NaCN, Na2O2, Ba(OH)2, LiOH, ecc.
Acqua regia, suluzioni alogene, o suluzioni capaci di generà alogeni.
Cumposti di metalli facilmente riducibili è i metalli stessi.
Silicati chì cuntenenu carbone, fosforu, arsenicu, zolfu è i so cumposti.
Crucibuli di nichel:
U puntu di fusione di u nichel hè 1455 gradi Celsius, è a temperatura di u campione in un crogiolu di nichel ùn deve micca superà i 700 gradi Celsius per impedisce l'ossidazione à alte temperature.
I crogioli di nichel sò assai resistenti à e sustanze alcaline è à a currusione, ciò chì li rende adatti per a fusione di leghe di ferru, scorie, argilla, materiali refrattari è altri. I crogioli di nichel sò cumpatibili cù i flussi alcalini cum'è NaOH, Na2O2, NaCO3 è quelli chì cuntenenu KNO3, ma ùn devenu micca esse aduprati cù KHSO4, NaHSO4, K2S2O7 o Na2S2O7 è i flussi di sulfuru cù zolfu. I sali di fusione di l'aluminiu, di u zincu, di u piombu, di u stagnu è di u mercuriu ponu rende fragili i crogioli di nichel. I crogioli di nichel ùn devenu micca esse aduprati per brusgià precipitati è u borace ùn deve micca esse scioltu in elli.
I crogioli di nichel cuntenenu spessu tracce di cromu, dunque ci vole à esse prudente quandu a sessione hè interrotta.
Data di publicazione: 18 di ghjugnu 2023